Post Description
De protagonist is een jongetje die wakker wordt in een bos genaamd de "edge of hell" (nl: "rand van de hel"). In het spel zoekt hij zijn verloren zus. Uiteindelijk verandert het bos in een stedelijk gebied. Wanneer de laatste puzzel af is wordt Limbo weer teruggegooid in het bos. Als hij een stukje doorloopt staat daar een meisje, die bij een lijk ligt. Als het jongetje dichterbij komt ziet hij dat hij het lijk is. Door te weten dat hij waarschijnlijk op zijn hoofd is gevallen en op slag dood is gegaan, kan hij uiteindelijk uit 'Limbo' of het voorgeborchte komen (een soort wachtkamer tussen hemel en hel).
De speler speelt alsmaar met Limbo, die rondloopt door een typisch 2D-platformwereld. Limbo kan naar links en rechts lopen, springen, op lage muurtjes/obstakels klimmen, klimmen op ladders en touwen, zwaaien op touwen en bepaalde objecten bewegen. Limbo is volledig gehuld in een wereld vol met verschillende grijswaarden. Door de donkere omgeving worden objecten zoals grote muizenvallen of dodelijke monsters makkelijk verstopt. De meeste vallen zijn dodelijk wanneer er contact is met de speler. De speler kan wel oneindig weer bij het laatste checkpoint respawnen. Veel vallen zijn pas duidelijk zichtbaar wanneer die worden geactiveerd (met meestal een dodelijke uitkomst), wat maakt dat de speler meestal meerdere keren doodgaat voordat hij/zij het spel uit heeft gespeeld.
ThaMasTha
Comments # 0