<< WIN Age of empire 1
Age of empire 1
Category Games
PlatformWindows
FormatRip
GenreAction
GenreAdventure
GenreStrategy
Date 9 years, 10 months
Size 185.22 MB
 
Website https://nzbindex.nl/search/?q=Age+of+empire+1
 
Sender csmit20 (vNo5jQ)                
Tag
 
Searchengine Search
NZB NZB
 
Number of spamreports

Post Description

Age of Empires is een real-time strategy computerspel dat in 1997 werd ontwikkeld door Ensemble Studios en werd uitgegeven door Microsoft.

Voor Age of Empires kwam een expansion pack (uitbreidingspakket) uit: Age of Empires: The Rise of Rome. Het vervolg: Age of Empires II, the Age of Kings, is een geheel ander spel. In 2000 is het vervolg daar weer van uitgekomen: Age of Empires II: The Conquerors.

Gameplay[bewerken]
Men kan spelen tegen de computer en (in een netwerk of via internet) tegen andere mensen.

De spelers moeten vier grondstoffen verzamelen die bestaan uit: voedsel, hout, steen en goud. Daarmee kan de speler gebouwen neerzetten, technologieën ontwikkelen en dorpelingen of militairen trainen. Het voedsel kan verkregen worden door middel van jagen, vissen, landbouw en bessenstruiken te plukken. Het spel is gesitueerd in de prehistorie en oudheid en kent twaalf verschillende beschavingen:

Azië Mesopotamië Egypte Griekenland
Gojoseon
Shang
Yamato
Babyloniërs
Hettieten
Perzen
Assyriërs
Egyptenaren
Sumeriërs
Grieken
Minoïers
Feniciërs
In de uitbreiding "The Rise of Rome" worden deze volkeren met de Romeinen, Palmyriërs, Carthagers en Macedoniërs uitgebreid tot zestien beschavingen. Elke beschaving heeft unieke sterke en zwakke kanten, die ten dele overeenkomen met de historische werkelijkheid. Verder kunnen in de loop van het spel vier verschillende tijdvakken worden doorlopen: de oude of middensteentijd (Stone Age), de jonge steentijd (Tool Age), de bronstijd (Bronze Age) en de ijzertijd (Iron Age). In elk tijdvak worden nieuwe gebouwen, militaire eenheden en technologieën beschikbaar.

Elk spel wordt gespeeld in een landschap dat verschillende afmetingen kan hebben, variërend van heel klein tot heel groot. De computer kan automatisch landschappen genereren op basis van een aantal landschapstypen: kleine en grote eilanden, kustgebied, binnenland (met rivieren) en bergland (soms met rivieren). In The Rise of Rome zijn daar een groot eiland, een landmassa met binnenzee, bergland zonder water en een schiereiland aan toegevoegd.

Het aantal spelers kan variëren van één tot acht; spelers kunnen allianties aangaan (en verbreken) en ook als alliantie WINNEN of verliezen. Wat de spelers moeten doen om te winnen kan vooraf worden ingesteld. Meestal is het vernietigen van de tegenstanders voldoende, maar men kan ook winnen door een wereldwonder te bouwen en dat een tijd lang te verdedigen of door een tijd lang de controle te houden over heiligdommen (verplaatsbare artefacten of niet verplaatsbare ruïnes). Daarnaast zijn er nog meer mogelijkheden.

Met de ingebouwde scenario-ontwerper kan de speler zelf scenario's en campagnes maken. De mogelijkheden daarvan stijgen ver uit boven wat de meegeleverde campagnes doen vermoeden.

Comments # 0