Post Description
Kidd, een zeer veelzijdige jongeman, houdt van schilderen en karate en heeft belangstelling voor tarot, maar het grote geld verdient hij met het kraken van computers: hij is een geniale hacker.
Op een dag wordt hij benaderd door Anshiser, een wapenfabrikant die een nieuw zoeksysteem voor gevechtsvliegtuigen heeft ontwikkeld. Maar zijn plannen zijn gestolen door een concurrent. Aan Kidd de taak om het netwerk van de concurrent te saboteren - een moeilijke en gevaarlijke klus. Kidds operatie lijkt te slagen. Hij weet het computersysteem te kraken. Maar dan blijkt de situatie heel wat gecompliceerder te zijn dan Anshiser heeft doen voorkomen...
Recensie(s)
Hoofdpersoon Kidd, die elektrotechniek en kunstgeschiedenis heeft gestudeerd, is van beroep computer-kraker. Een grote vliegtuigfabriek, Anshiser, vraagt hem het computersysteem van een concurrent te saboteren. Deze concurrent zou een ontwerp van Anshiser gestolen hebben. Samen met drie medewerkers ontdekt Kidd dat het precies andersom is: Anshiser stal een ontwerp van de concurrent en huurde Kidd in om verwarring te stichten en tijd te winnen. Kidd is het prototype van de held die alles kan. Toch zit er genoeg originaliteit, actie en spanning in het boek om het geslaagd te noemen. Kleine letter. Zwart omslag met een wat futuristische afbeelding van een computer-terminal.
(Biblion recensie, Ko van Geemert.)
Comments # 0