Post Description
Hoe het kan weet ik niet, ik denk niet goed opgelet bij het knippen, maar bij mijn vorige post ontbrak er ongeveer tien minuten.
Herkansing bij deze dus en nu op zeker wél goed!
Excuses voor het ongemak.
-----
Een Engelse auto kopen uit de jaren '70 zonder roest??
Dat is een uitzondering....
In deze aflevering lukt het, en uiteraard moet er nog heel wat extra gebeuren om er een verkoopbare auto van te maken....
Oudere Jongeren onders ons -inclusief ik- herinneren zich denk ik nog destijds wel de vraag bij het kopen van een auto: wat voor benzine moet er in, Normaal of Super?
Dat is al lang natuurlijk gewoon natuurlijk Euro95 of Diesel, maar als je een old-timer gaat kopen dan krijg je daar weer mee te maken en dan moet je dus, zoals bij deze Triumph in deze post, het motorblok aanpassen zodat "moderne" Euro95" loodvrije benzine (= unleaded petrol) gebruikt kan worden.
-----
"1975 Triumph TR6"
Work Completed: Cylinder head fitted with hardened exhaust valve seats so the engine can run on unleaded petrol, conventional water based coolant flushed and replaced with synthetic 'water free' coolant, a small hole in a petrol tank repaired using tinning & patch method, old vinyl roof replaced with a new one, old Lucas fuel pump upgraded to a modern Bosch fuel pump, both seats re-padded as foam had crumbled.
Notes: Restored car taken to Blackpool and Lancashire to pay tribute to the 4th RAC Rally won by John Wallwork and Harold Brooks in a Triumph TR2 in 1954. Sold at asking price.
Enjoy!!
Comments # 0